" Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
But after observation and analysis, when you find that anything agrees with reason and is conducive to the good and the benefit of one and all, then accept it and live up to it."
--- BUDDHA

ခြန္းဆက္

~~ မဂၤလာပါ။
~~ အခ်ိန္ေပးၿပီး စာလာဖတ္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
~~ ဒီဘေလာ့က post ေတြကို ျပန္လည္ေဝမွ်မယ္ဆိုရင္ witch83 ဆိုတဲ့အမည္ကို credit ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုုင္မယ္ဆိုုရင္ေတာ့ က်မေရးထားတဲ့ postကိုု ဘယ္ေနရာမွာ ျပန္ share မယ္ဆိုုတာ အသိေလးေပးသြားေစခ်င္ပါတယ္။ ~~ ဒီဘေလာ့မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တျခားသူေတြ ေရးထားတဲ့ post ေတြကို ေဝမွ်မယ္ဆိုရင္လည္း original writer ေတြကို credit ေပးၾကဖို႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္။ :)
~~ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
witch83
မဂၤလာပါ... Warmly welcome to my small own world... =)

January 07, 2013

က်မႏွင့္ Ez-Link Activate Service အေတြ႔အႀကံဳ

စလံုးမွာေနသူေတြအဖို႔ EZ-Link card ဆိုတာ သြားေလရာ ပါရတဲ့ မရွိမျဖစ္အရာပါ။ mrt စီးတိုင္း..  bus ကားစီးတိုင္း သံုးေနရလို႔ လူတိုင္္း အျပင္သြားခါနီးစစ္ရတဲ့အရာဟာ ဒီကဒ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စကၤာပူကို ေရာက္ခါစကေတာ့ S$50 ေလာက္ထည့္ထားတတ္ေပမဲ့ ပထမဆံုးအႀကိမ္.. ကဒ္ေပ်ာက္ၿပီးကတည္းက (၂၀)ဖိုးေလာက္ပဲ ထည့္ထားတတ္ပါတယ္။   အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ႏွေျမာပါတယ္။ ကိုယ္ .. အခ်ိန္ပိုင္းလုပ္လို႔ရတဲ့ပိုက္ဆံက တစ္နာရီမွ ငါးက်ပ္၊ ေျခာက္က်ပ္ပဲ ရတာပါ။ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တဲ့တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း အဲ့ဒီတစ္ေခါက္ ေပ်ာက္ၿပီးကတည္းက မေပ်ာက္ေတာ့ပါဘူး။
အဲ.. full time အလုပ္ဝင္ၿပီးေနာက္ပိုင္းေတာ့.. မၾကာမၾကာကို ေပ်ာက္တတ္လာပါတယ္။ ဟိုက်န္ဒီက်န္လည္း ျဖစ္လာပါတယ္။ လူကလည္း နေမာ္နမဲ့ျဖစ္တတ္သူမို႔ .. safe ျဖစ္ေအာင္.. တစ္ကဒ္ကို wallet ထဲမွာ အေရးေပၚသံုးဖို႔ထားၿပီး၊ တစ္ကဒ္ကိုေတာ့ လက္ကိုင္အိတ္ရဲ့ အေနာက္ဇစ္ထဲထည့့္ထားၿပီး သံုးပါတယ္။ ပိုက္ဆံကိုေတာ့ (၁၀) (၂၀)အျပင္ ဘယ္ေတာ့မွ ပိုမထည့္ပါဘူး။ 
ဒီလိုနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ (၃)လေလာက္က The Gardener Blog မွာ စာသြားဖတ္ရင္းက Ez-Link Activate Application ေလးအေၾကာင္း သိခဲ့ရပါတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ပဲ ကိုယ့္ဖုန္းထဲမွာ အဲ့ဒီ app ေလးရွာၿပီး install လုပ္လိုက္ပါတယ္။


အဲ့ဒီ app ေလးကိုသံုးၿပီး ကိုယ့္ရဲ့ IC No နဲ႔ register လုပ္၊ ကိုယ့္ ကဒ္နံပါတ္ေတြထည့္ရံုပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ကို ကဒ္(၃)ကဒ္အထိ register လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ Transaction History လည္း စစ္လို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ history က နည္းနည္းေတာ့ ေနာက္က်ပါတယ္။ တစ္ရက္ေလာက္ေနာက္က်ၿပီးမွ update လုပ္ပါတယ္။ ကဒ္ေပ်ာက္ရင္လည္း လွမ္းအေၾကာင္းၾကားလို႔ ရပါတယ္။

 

ဒီ app ေလးကို install လုပ္တုန္းကေတာ့ iPhone အတြက္ပဲ ရပါေသးတယ္။ ခုေတာ့ Android သမားေတြလည္း သံုးလို႔ရၿပီလို႔ သူ႔ website မွာ  ေၾကျငာထားပါတယ္။ တျခားဖုန္းကိုင္တဲ့သူေတြလည္း စိတ္ေတာ့မညစ္ၾကပါနဲ႔။ ကိုယ့္ ဖုန္းမွာ ထည့္လို႔မရေပမဲ့ သူ႔ website မွာ သြားၿပီး register လုပ္လို႔ရပါတယ္။ http://ezlinkactivate.com.sg/ မွာ သြားလုပ္လို႔ရပါတယ္။ ကိုယ့္ဖုန္း.. အေလးခံၿပီး install လုပ္ထားစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ :)

 ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

နိုဝင္ဘာလကုန္.. လခဝင္ေတာ့ .. ကဒ္ႏွစ္ကဒ္လံုးမွာ ပိုက္ဆံက ကုန္ေတာ့မွာမို႔ ATMသံုးၿပီး top up လုပ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္ေရာက္ေတာ့ ကိုယ္တကယ္သံုးေနတဲ့ ကဒ္က ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ အဲ့ဒီေန႔က ရံုးဆင္းေတာ့ ATM မွာ ပိုက္ဆံသြားထုတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အဲ့နားမွာပဲ က်ခဲ့ပံုရပါတယ္။ ပိုက္ဆံမထုတ္ခင္ ezlink card လက္ထဲကိုင္ထားၿပီး ဘဏ္ကဒ္အထုတ္အသြင္း၊ ပိုက္ဆံထုတ္ၿပီး wallet ထဲ ျပန္ထည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေအာက္ျပဳတ္က်သြားပံုရပါတယ္။
mrt ေရာက္ေတာ့.. ကဒ္ျဖတ္မယ္ဆိုမွ လက္ထဲ မရွိေတာ့တာ သတိထားမိပါတယ္။ ထားေနၾကေနရာမွာ မရွိေပမဲ့ လက္ကိုင္အိတ္ထဲက တစ္ေနရာမွာ ရွိမယ္ထင္ၿပီး အေရးေပၚသံုးဖို႔ထားထားတဲ့ ကဒ္ကို ထုတ္သံုးလိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း တစ္ရက္၊ႏွစ္ရက္လည္း အပိုေဆာင္ထားတဲ့ကဒ္ကိုပဲ သံုးေနလိုက္ပါတယ္။ ေပ်ာက္ေနမွန္း တကယ္ မသိပါဘူး။  ေနာက္တစ္ပတ္ တနလာၤေန႔ အလုပ္မသြားခင္.. တနဂၤေႏြေန႔ည.. ကိုယ့္အိတ္ကိုရွင္းေတာ့မွ ေပ်ာက္မွန္းသိပါတယ္။ ကဒ္ကို လံုးဝ ရွာမေတြ႔ေတာ့ပါဘူး။ အဲ့ဒါနဲ႔ ဖုန္းဖြင့္၊ card transaction ကိုစစ္ေတာ့.. အမေလး.. အဲ့ဒီ ကဒ္ကို ေကာက္ရတဲ့သူက ပိုက္ဆံ (၁၀)ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ သံုးထားၿပီးၿပီ။ အဲ့ဒီ transactionေတြကို ျမင္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ.. မၾကာခင္ကမွ ကင္မရာေပ်ာက္ထားတဲ့ feeling ေတြပါ ျပန္ေပၚလာၿပီး ေဒါသေတာ္ေတာ္ကို ထြက္သြားပါတယ္။ အရင္ကဒ္ေတြ ေပ်ာက္တုန္းကလို..." ေၾသာ္.. ကိုယ့္ကဒ္ သူသံုးၿပီး လိုရာခရီးသြားလို႔ရေအာင္ လႈတယ္လုိ႔ သေဘာထားပါတယ္" လို႔လည္း ေတြးလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ဆို ေပ်ာက္တာ.. ကိုယ့္ရံုးရွိတဲ့ အေဆာက္အဦးမွာ ေပ်ာက္တာပါ။ ျပန္ေပးခ်င္ရင္ security counter သြားေပးထားလို႔ ရပါတယ္။ ခုေတာ့ ျပန္မေပးဘဲ သံုးေနပါတယ္။ စိတ္တိုတိုနဲ႔ transit link ကို ဖုန္းေခၚေတာ့ ပိတ္သြားပါၿပီ။ auto-answering machine နဲ႔ေတြ႔ပါတယ္။  ေန႔စဥ္ မနက္ (၈)နာရီကေန ညေန(၆)နာရီအထိပဲ ဖြင့္ေၾကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူ ရံုးပိတ္ရက္ေတြမွာ ပိတ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ေန႔ ဖုန္းျပန္ေခၚေစခ်င္ရင္.. ဖုန္းနံပါတ္ထားခဲ့ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ကိုယ္.. အလုပ္ရႈပ္ေနခ်ိန္ ဖုန္းျပန္ေခၚမွာစိုးတာနဲ႔ ဒီအတိုင္းပဲ ဖုန္းခ်လိုက္ပါတယ္။
ေနာက္ေန႔မနက္လည္းေရာက္ေရာ..
အလုပ္ကိုအသြား bus ကားစီးရင္းနဲ႔ကို ဖုန္းေခၚၿပီး တိုင္ပါတယ္။ ဖုန္းေျဖတဲ့အမ်ိဳးသမီးက ကဒ္ကို ဘေလာ့လုပ္လိုက္မယ္. လုပ္ၿပီးရင္ေတာ့ unblock ျပန္လုပ္လို႔ မရဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း အိုေကတယ္။ ပိတ္လိုက္။ ေပ်ာက္တာ confirm ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ပါတယ္။ သူက.. refund လိုခ်င္လားေမးပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း ရႏိုင္ရင္ေတာ့ လိုခ်င္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ သူက.. လုပ္ရမဲ့ အစီအစဥ္ေတြကို ေျပာပါတယ္။ လုပ္ရမွာေတြကေတာ့
  • customer service (64968300) ကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ကဒ္ေပ်ာက္တဲ့အေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားရပါမယ္။ (App သံုးၿပီး ေခၚခ်င္ရင္ေတာ့ "Report Lost Card" ခလုတ္ကို ႏွိပ္လိုက္ရံုပါပဲ။)
  • customer care officer ေမးတဲ့ verfication information ေတြကို ေျဖၿပီးသြားရင္ police report တစ္ခုလုပ္ရပါတယ္။ online လုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ လုပ္လို႔ ရပါတယ္။
  • ၿပီးရင္ ezlink ကဒ္ ေပ်ာက္သြားတဲ့အေၾကာင္းကို .. police report file နဲ႔အတူ customerservice@ezlink.com.sg ကို (၇)ရက္အတြင္း email ပို႕ရပါမယ္။
  • ပိုက္ဆံ refund လုပ္ဖို႔အတြက္ ကဒ္နံပါတ္တစ္ခု ( အပို တစ္ကဒ္ရွိရင္.. အဲ့ဒီကဒ္ရဲ့နံပါတ္၊ မရွိရင္ ေနာက္တစ္ကဒ္ အသစ္ဝယ္)ေပးရပါတယ္။ 
  • အဲ့လိုလုပ္ၿပီး တစ္လေက်ာ္ၾကာလို႔ အေၾကာင္းမျပန္ရင္ ဖုန္းဆက္ၿပီးေမး
  • အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ရင္ AXS machineမွာ ကိုယ့္ ezlink card ကို update လုပ္ၿပီး refund amount ကို ျပန္ယူရံုပါပဲ။ (refund amount ကို ရက္(၉၀)အတြင္း ျပန္မထုတ္ရင္ automatically expire ျဖစ္သြားပါမယ္။)
ကိုယ့္အေတြ႔အႀကံဳအေနနဲ႔ကေတာ့ ..
  • police report လုပ္ၿပီး (၅)မိနစ္ေတာင္ မၾကာဘူး။ ရဲအရာရွိတစ္ေယာက္ ဖုန္းလွမ္းဆက္ပါတယ္။ ( ျမန္ခ်က္!!) ေမးခြန္းေတြေမးၿပီး card replacement အတြက္ လိုအပ္လို႔လုပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ further investigation မရွိပါဘူးဆိုၿပီး ဖုန္းခ်သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီေက့(စ္)အတြက္ အေၾကာင္းၾကားစာတစ္ေစာင္ အိမ္ကို လွမ္းပို႔ပါတယ္။ (၃)ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ဖုန္းျပန္ဆက္ပါတယ္။ ပစၥည္းေပ်ာက္တာကို သူမ်ားက ေကာက္ရၿပီး ယူသံုးေနတာမို႔ အလြဲသံုးစားလုပ္တာျဖစ္တာေၾကာင့္ further investigation လုပ္ရမယ္။ ရဲစခန္းလာခဲ့ပါဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ ကိုယ္ကလည္း သူ႔ Operation Hour နဲ႔ ကိုယ့္ရံုးအလုပ္ခ်ိန္နဲ႔က အတူတူမို႔ မလာႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ေျပာလိုက္လို႔ case, auto ပိတ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ 
  • ezlink ကို mail လွမ္းပို႔ၿပီး report လုပ္ေတာ့ (၃)ရက္အၾကာမွာ .. work in process ... ၿပီးရင္ အေၾကာင္းျပန္မယ္။ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေစာင့္ေပးပါဆိုၿပီး officer တစ္ေယာက္က အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္။ 
  • ေနာက္တစ္လေလာက္အၾကာ.. ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾကာသာပေတးေန႔က refund amount ထုတ္လို႔ရၿပီဆိုၿပီး email ဝင္လာပါတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ ညေန ရံုးအဆင္း AXS machine မွာ ကဒ္ကို update လုပ္လိုက္ပါတယ္။ ရတဲ့ amount ကေတာ့ ကိုယ္ report လုပ္တဲ့ေန႔ကေန စတြက္ၿပီး ေပးပါတယ္။

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ပိုက္ဆံျပန္ရေပမဲ့ .. refund process က နည္းနည္း အလုပ္ရႈပ္ပါတယ္။ မေပ်ာက္တာအေကာင္းဆံုးပဲမို႔ သတိထားၿပီးကိုင္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ဆို မေပ်ာက္ေအာင္ သတိထားမယ္လို႔ ဆံုးမၿပီး ေနာက္..ကဒ္အသစ္တစ္ခုေတာင္ ဝယ္ၿပီး အပို မေဆာင္ထားေတာ့ပါဘူး။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီ ezlink acitivate service ေလးက ေတာ္ေတာ္ေတာ့  အသံုးဝင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ card ေလးကို ezlink activate မွာ register လုပ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ကဒ္အတြက္ Free Insurance ကို ရၿပီးသား ျဖစ္သြားပါတယ္။ ကိုယ့္ transaction ေတြကို ျပန္စစ္ႏိုင္သလို ေပ်ာက္သြားရင္လည္း refund ျပန္မလုပ္ခ်င္ရင္ေတာင္ block လုပ္လို႔ရပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ ဒီ service နဲ႔ application အေၾကာင္းေလးကို ဒီဘေလာ့ေပၚမွာ ေဝမွ်လိုက္ပါတယ္။

Best Regards,
witch83 (07/01/2013; 1:00PM; GMT+8)

2 comments:

  1. သိသင္႔တာေလးေတြလဲသိရ
    ဗဟုသုတ လဲျဖစ္တာမုိ႔ အေတြ႔အၾကဳံေလးေတြမွ်ေ၀ေပးတာကုိေက်းဇူးပါ

    ReplyDelete
  2. မွတ္သားဖုိ႕ေကာင္းပါတယ္။ ေက်းဇူးပါေနာ္

    ReplyDelete

အားေပးမႈအမ်ားဆံုး ပို႔(စ္)ေလးေတြ..

Followers

အားေဆးေလးေတြ...

Cool Blue Outer Glow Pointer